Dit werd begin februari georganiseerd door TLN en Scania. Het konvooi van drie deels zelfrijdende vrachtwagens werd voor een testrit vanaf de Scania-fabrieken in gang gezet naar de A28. Deze platooning-demo werd vergezeld door minister Melanie Schultz van Haegen (VVD) en TLN-voorzitter Arthur van Dijk. Volgens de minister maken zelfrijdende voertuigen onze mobiliteit gemakkelijker, veiliger en schoner.
Platooning houdt in dat er meerdere vrachtwagens in konvooi rijden en aan elkaar zijn gekoppeld via een WiFi-techniek. De voorste chauffeur is de leider en doet het werk, terwijl de andere chauffeurs die erachter rijden tijd hebben om iets anders te doen. De vrachtwagen die zich namelijk aansluit in het peloton maakt automatisch contact met de andere vrachtwagens. Remt de voorste vrachtwagen, dan remt de rest automatisch mee. Dit geldt hetzelfde voor versnellen. Het besturen van de vrachtwagen wordt wel zelf door de chauffeur uitgevoerd. Na of voor de koppeling rijdt de vrachtwagen zijn eigen route en moet de chauffeur zelf aan de slag. Voordat platooning werkelijkheid wordt, is er nog veel werk aan de ontwikkeling van de technologie, systeemintegratie en de wet- en regelgeving in zowel Nederland als andere Europese landen.